فودافون تطلق حملتها الجديدة (ماتقاطعش) بمشاركة نجوم الكورة

40
shares
شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+
What's This?

لو إنت من الناس اللى مهتمة بالكورة ومستنى وصول مصر لكاس العالم، ف فودافون نزلت إعلان جديد بعنوان ”ماتقاطعش“ .. واللي طلبت فيه فودافون من المصريين طلب غريب شوية عليهم وهو انهم مايتكلموش في الكورة لمدة شهرين لحد ما يوصل منتخب مصر لكاس العالم!!

الإعلان ظهر فيه مجموعة كبيرة من النجوم والمؤثرين منهم: مدحت شلبي – محمد بركات – أحمد فتحي – أحمد العيسلي – عمرو وهبه – بيومي فؤاد – سعد سمير.

 

اتفرج على إعلان فودفوان الجديد: بلاش كلام في الكورة! من هنا:

الإعلان وصل لـ ٣ مليون مشاهدة على فيسبوك ده غير انه وصل لـ ٩٠٠٠  Share تقريبا في أقل من ٣ أيام! وكان فيه عدد كبير من مشاركات المستخدمين على هاشتاج #ماتقاطعش:

 

 

والواضح ان التريند اللي بدأته فودافون انضم ليه مجموعة من العلامات التجارية الكبيرة أهمهم “نسكافيه” واللي نزلوا بوست على الصفحة الرسمية ليهم بيدعموا حركة فودافون #ماتقاطعش وبيطلبوا من المصريين ينضموا، ورحبت صفحة فودافون الرسمية بانضمام نسكافية ليهم بعدد من التعليقات على البوست

 

 

فهل هاتنجح فودافون في إنها تخلي المصريين ميتكلموش في أكتر حاجة بيحبوا يتكلموا فيها؟؟ .. ولغاية ما نعرف تفاعل الناس هايبقى ازاي على الحملة؛ قولولنا ايه رأيكم في الإعلان من خلال الاستفتاء ده:

شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+