كل ما يجب أن تعرفه عن حملة QualitySelfie لتكنو موبايل

123
shares
شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+
What's This?

نظمت تكنو موبايل فعالية كبيرة من نوعها على السوشيال ميديا تزامنًا مع حملتها الجديدة:#QualitySelfie اللي أطلقتها لهاتفها الجديد Camon CX. الفعالية بدأت من يوم 24 أبريل واللى اتكلمنا عنها هنا بتشجيع المتابعين انهم يصوّروا حاجة دمها خفيف هم بس اللي بيعرفوا يعملوها بجودة صورة عالية باستخدام الموبايل لينطلق جنون السيلفي مصر في شهر مايو، وينتهي التحدي بفوز 3 بهاتف Camon CX .

ايه هو الـ #QualitySelfie؟

ببساطة هو أنك تتصور Selfie وتعمل حاجة مختلفة وماحدش غيرك بيعرف يعملها وتكون بجودة زي اللى بيقدمها موبايل Camon CX.
الموبايل بقى متاح في الأسواق من الشهر اللى فات وفي نفس الوقت كانت حملته #qualitySelfie لسه شغالة، الموبايل ده مختلف لأنه بكاميرا امامية ١٦ ميجا بيكسل وفلاش امامي ثنائي، ده غير ان الموبايل كهاردوير وكسوفتوير بيساعد في تقديم صورة بجودة عالية.

طبعا استخدام ميزة في موبايل Camon CX الكاميرا وربطها بفكرة انك تتصور Selfie ده شجع الفئة العمرية من الشباب اللى مهتمة بالتصوير أنها تتفاعل مع الحملة ويصوروا هما كمان، ده غير أن تكنو موبايل استخدموا Instagram في الحملة دي بشكل كويسة واللى كان مناسب للفئة العمرية المستهدفة.

#QualitySelfie

السيلفي ليه انواع كتير .. بس كل واحد قادر يحط التاتش بتاعه .. استنوا ال #QualitySelfieأعمل شير لفيديو ده بهاشتاج #QualitySelfie وإكتب نفس الهاشتاج في كومنت وممكن تكسب هدية من TECNO هنعلن إسم الفائز يوم الجمعة …إعرف أكتر عن Camon CX من على Jumia من خلال الينك ده: https://goo.gl/vbjDNn#CamonCX

Publié par TECNO Mobile sur lundi 17 avril 2017

في نهاية الكامبين اتعمل مسابقة اتطلب من المتابعين تصوير فيديو لمدة دقيقة واحدة يعملوا فيه حاجة هم بس اللي بيعرفوا يعملوها + انهم يتحدوا 3 من أصحابهم على نفس الهاشتاج.

الحملة انطلقت على تويتر وفيسبوك وانستجرام. هاشتاج #QualitySelfie لتحقق أكثر من 880 public posts وأكثر من 660 ألف مشاهدة على انستجرام.

 

شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+