المصريين بيبحثوا عن إيه النهاردة؟ – 14 يونيو 2016

شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+

بدأنا معاكم من امبارح سلسلة “المصريين بيبحثوا عن إيه النهاردة؟” ، نرصد فيها أهم ما بحث عنه المصريين على Google ، YouTube و Twitter، في آخر 24 ساعة وكذلك أكثر الفيديوهات مشاهدةً ورواجًا.

تعالوا نشوف المصريين بحثوا عن إيه آخر 24 ساعة:

البحث في Google :

النهاردة رجعت تاني أجواء الدراسة لصدارة محركات البحث والناس حاليا بتدور على نتيجة الشهادة الإعدادية زي ما هو موجود في تاني نتيجة، أما النتيجة الأولى والتالتة فهي للمسلسلات الخاصة برمضان.

البحث في الـYoutube :

النهاردة على الـYoutube أول نتايج الـTrend هي برنامج اعمل الصح ويليها مجموعه من الفيديوهات الخاصة بالموسيقى وغيرها من الفيديوهات المختلفة اللى بعيدة تمام عن برامج ومسلسلات رمضان.

الفيديوهات الأكثر انتشارا :

الفيديو الخاص بمؤسسة الدكتور مجدي يعقوب للقلب هو اللى متصدر الفيديوهات الأكثر انتشارا على مواقع التواصل الاجتماعي وليله مسلسل القيصر وأخير بعض الفيديوهات الخاصة بمباريات كرة القدم.

الفيديوهات الأكثر مشاهدة :

تقدم ملحوظ لخناقة رفاعي مع عيلة  النمر واللى من الواضح إن الموضوع مهم فعلا، ويليه مسلسل القيصر، وبعد كده مشهد رفاعي لما اتقتل في الخناقة 😀 ، وأخيرا إعلان جهينة اللى محافظ على وضعه من أول رمضان.

Twitter Trends :

بالنسبة للـTrends على Twitter مفيش تغير ملحوظ من امبارح، الدكتور مجدي يعقوب موجود في آخر النتايج زي امبارح غير كده مفيش أي حاجة خاصة برمضان على Twitter.

شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+