بسبب “الدندو” .. قد يكون إعلان جهينة هو إعلان موسم رمضان 2016

24
shares
شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+
What's This?

جايزة أحسن إعلان في رمضان اللي فاتت راحت بدون أدنى شك لإعلان Crunsh عن طريق كل استطلاعات الرأي اللي أجريناها، أو كمان عن طريق احصائيات ال Share of voice & Share of heart على السوشيال ميديا ، وطبعًا الفضل يرجع إلى فريق العمل وخاصةً “علي علي” المخرج العبقري و”إسلام حسام” الكوبي-رايتر المبدع صاحب فكرة “سكنشايزر” اللي خلت كل الناس تتداول الإيفيه ده ويكون إيفيه الموسم.

ويبدو إننا -حتى الآن- بصدد الوقوف أمام إعلان الموسم، وهو إعلان حليب جهينة، بسبب إيفيه “الدندو” ، الذي بدأ الكثيرون في استخدامه بعد ظهور الإعلان على السوشيال ميديا وتحقيقه فوق الربع مليون مشاهدة في 48 ساعة:

والإعلان صورةً وإخراجًا وفكرة رائعة في وجهة نظري، بل الأروع حتى الآن. ولو مظهرش إيفيه جديد السنة ديه، فأعتقد إنه هايبقى إيفيه الموسم، خاصةً إن فيه حتة Sex Appeal هاتخليه ينتشر بسرعة، ولو عملت دلوقتي سيرش على تويتر بكلمة ” الدندو” هاتلاقي الناس بتتكلم عليه بقوة أكتر من أي ايفيه تاني طلع السنة ديه. وحتى لو مش هايوصل لشهرة “سكنشايزر” اللي اتعمل منه منتجات فعلًا، بس على الأقل هايبقى مادة خام جيدة لصفحات الساركازم وغيرها طول السنة.


شارك على فيسبوك
شارك على تويتر
شارك على لينكدإن
+